ALL ITEM IN THIS BLOG SOLD OUT!!!
NEW STOK UPDATE AT FACEBOOK.....

Monday, July 20, 2009

Big Bird's - Minyak Burung Unta (Ostrich Oil)

Big Bird's Lamborian - Minyak Burung Unta ialah jenama produk berasaskan minyak burung unta yang dikeluarkan oleh MS Enterprise, Parit, Perak.

Apakah kelebihan minyak Big Bird's Lamborian?
Halal! Alami (semulajadi)! Merupakan campuran minyak ostrich (burung unta) dan minyak zaitun!

Apakah keistimewaan minyak ostrich dan minyak zaitun?
Kedua-duanya rahmat Allah s.w.t kepada manusia! Kedua-duanya telah digunakan sejak zaman purba sebagai bahan kosmetik dan perubatan. Apabila kedua-duanya dicampurkan, keistimewaannya berganda!
Minyak ostrich adalah minyak kecantikan Ratu Cleopatra Mesir. Dalam Al-Quran, Surah Al-Nur ayat 35 pula, Allah s.w.t menyebut pokok zaitun adalah
pokok yang diberkati

Keistimewaan Big Bird's Lamborian -
Minyak Burung UntaMinyak burung unta mengandungi Omega 3, Omega 6 dan Omega 9 yang sangat diperlukan oleh kulit, non-comedogenic, atau dengan kata lain, mudah diserap oleh liang roma (clog pores), bebas bahan chemicals.Telah lama digunakan untuk mengubati arthritis, radang, perit dan sakit otot, dermatitis, kulit kering, rambut kering, sakit urat akibat terlalu lama berbaring dan lain-lain penyakit ringan oleh orang Mesir purba, Rom purba dan orang-orang Afrika.

Di Amerika Syarikat dan negara-negara barat, khasiat burung unta sudah lama disedari dan telah banyak produk berasaskan minyak burung unta dikeluarkan.

No comments:

Post a Comment